t. (+30) 2104082150 / 154 f. (+30) 2104082155 e. info@stefmar.gr

ΠΡΑΚΤΟΡΕΥΣΕΙΣ ΠΛΟΙΩΝ

  • Super User

ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Η ανάληψη πρακτορεύσεων πλοίων όλων των κατηγοριών του Εμπορικού, Τουριστικού και κλάδου Αναψυχής πάντα ήταν το αντικείμενο υπηρεσίας που προσφέραμε.

Στόχος μας η εξυπηρέτηση του πελάτη και η υψηλή ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας. Παραθέτουμε μερικές από τις υπηρεσίες που προσφέρουμε:

  • Πρακτορεύσεις πλοίων όλων των κατηγοριών
  • LPG-LNG πλοία
  • Πρακτορεύσεις πλοίων για λογ/μο Ναυλωτών / Πλοιοκτητών.
  • Προετοιμασία άφιξης πλοίου / σκάφους
  • Παρακολούθηση πλοίου στο λιμάνι
  • Προετοιμασία αναχώρησης πλοίου σκάφους
  • Φορτώσεις / Εκφορτώσεις
  • Εμπορικές διαδικασίες πλοίου / φορτίου
  • Αντιπροσώπευση
  • Διελεύσεις
  • Μεταφορτώσεις
  • Ρυμουλκήσεις
  • Πετρελεύσεις / Επιθεωρήσεις Τροφοδοσίες
  • Υπηρεσίες κτηνοτροφίας
  • Προστασία πλοιοκτήτη / ναυλώτη
  • Δειγματοληψίες
  • Επισκευές
  • Δεξαμενισμό
  • Τελωνειακές διαδικασίες
  • Προώθηση φορτίου
  • Αποθήκευση – Διανομή
  • Τελωνιακή αποθήκευση
  • Εφόδια – Προμήθειες – Ανταλλακτικά
  • Εγκατάσταση πλοίων
  • Υπηρεσίες ασφαλείας
  • Καταδυτικές εργασίες
  • Παράδοση /Παραλαβή υγρών /στερεών
  • Περισυλλογή απορριμμάτων
  • Παροπλισμό
  • Υδροδοτήσεις
  • Ιατρική βοήθεια / Κάλυψη
Επίσης αναλαμβάνουμε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία χρειάζεται κατά την παραμονή του πλοίου στην Ελλάδα.

Continue reading

Types Of Containers

  • Super User

TYPES OF CONTAINERS

DRY CARGO CONTAINER

Its for carriage of general cargo by marine, road and rail throughout the world.

OPEN SIDE CONTAINER

It has standard 20’ dimension, side opening, wider door opening dimensions in order to ease loading.

DOOR AT END CONTAINER

Double door steel dry cargo containers. It is for carriage of general cargo by marine (on or below deck), road and rail throughout the world. It can meet special loading/unloading requirements.

OPEN SIDE CONTAINER

Cargo can be load from the top, ease for loading/unloading the heavy cargos.

FLAT RACK CONTAINER

This type of container has neither roof nor the two longitude sidewalls. The purpose is to accommodate loading from any direction. It is equipped with a specially reinforced floor construction to support the concentrated weight of heavy cargoes, such as timbers, metals and machineries.

FLAT BED CONTAINER

Flat bed container has no surrounding sidewalls, that is, the four sidewalls are all taken apart. As with the flat rack container, the flat bed container is used to take on heavy cargoes such as machineries. It is also used for oversized cargoes that cannot be loaded into a standard container.

REFRIGERATED CONTAINER

Refrigerated container is also known as reefer container. These containers are designed for transportation of goods which need a certain cold temperature.

Continue reading

INCOTERMS

  • Super User

INCOTERMS

INCOTERMS DIVISIONS 2000

 

INCOTERMS (International Commercial terms) help ease the communication difficulties between traders from around the world.

They allow the different parties involved in an import/export transaction to be clear at what points ownership and payment responsibilities transfer from one party to the other.

 

INCOTERMS relate to the rights and obligations of the parties to the contract of sale with respect to the delivery of goods sold, but excluding “intangibles” like computer software.

 

INCOTERMS are a set of international rules for the interpretation of the 13 trade terms published by the International Chamber of Commerce (ICC).

Responsibilities are simply and clearly defined by referring to one of the ICC INCOTERMS. Thus the risk of misunderstanding and subsequent disputes is eliminated.

 

INCOTERMS 2000 is devided into four groups. They are mainly the E, F, C and D groups.

 

GROUP E: DEPARTURE

Ex Works (EXW) […named place]

Is the minimum obligation of a seller. The seller agrees to make the goods available to the buyer at the seller’s premises (named place).

The seller is not responsible to bear the cost of loading the goods onto the vehicle provided by the buyer, unless otherwise agreed in advance. The buyer bears the full cost and risks involved in bringing the goods from the EXW location to the ultimate destination.

 

GROUP F: MAIN CARRIAGE NOT PAID BY SELLER

Free Carrier (FCA) […named place]

This is a term designed to meet the needs of multimodal transportation, and is ideally suited when a buyer has named a transportation intermediary to take control of their cargo prior to loading on board a vessel, aircraft, barge, etc..

Under FCA the seller has fulfilled its obligation to deliver when he had handed over the goods to the charge of the carrier named by the buyer at the (named place).

The buyer pays for the transportation.

Free Alongside Ship (FAS) […named port of shipment]

The seller is required to deliver the goods alongside the actual ship on the pier/quay. From that point forward, the buyer bears all cost (loading cost, freight, insurance etc) and risk. Under FAS terms, the buyer is required to clear the goods for export and pay the cost of loading the goods. This is commonly used for shipments of large items via breakbulk and charter.

Free On Board (FOB) […named port of shipment]

Goods shipped under FOB terms are placed on board the ship by the seller at the specific port of shipment named in the sales agreement/contract. All costs and risks from the point where the cargo “crosses the ship’s rail” passes to the buyer.

 

GROUP C: MAIN CARRIAGE PAID BY SELLER

Cost & Freight (CFR) […named port of destination]

The title and risks change at the ship’s rail, just as in FOB terms, but the cost allocation is different. For goods shipped under CFR, the seller pays all costs to deliver the goods up to the named port of destination (while under the FOB, the buyer is responsible for these costs).

Cost, Insurance & Freight (CIF) […named port of destination]

The seller has the same obligations as he has under the CFR term, except that now the seller has the additional responsibility to procure cargo insurance against the cargo’s risk of loss or damage during the carriage.

As a general note on cargo insurance, the cargo must have at least a minimum coverage under the Institute Cargo Clause or any similar set of clauses. As a rule, the amount of the insurance should correspond to the price provided in the contract plus 10 per cent; and where possible be in the currency of the contract.

The buyer will bear all risks from the time the cargo passes over the ship’s rail at the port of shipment. This term is only used for sea shipment.

Carriage Paid To (CPT) […named place of destination]

Seller pays the freight for the carriage of the goods to the named destination. The buyer pays for the insurance. The passing of risk occurs when the goods have been delivered into the custody of the first carrier. This term requires the seller to clear the goods for export. It may be used for any mode of transport including multimodal transportation.

Carriage and Insurance Paid To (CIP) […named place of destination]

This is CPT plus insurance. However, in the CIP term, seller has the additional responsibility to procure cargo insurance against the buyer’s risk of loss or damage to the goods during the carriage.

 

GROUP D: ARRIVAL

Delivered at Frontier (DAF) […named place]

DAF means that the seller is obliged to move the goods to the named place at the frontier (border crossing). The seller bears all costs/risks up to this point, but it is not responsible for customs clearance, duty, or taxes. This term is primarily intended to be used when goods are carried by rail or road.

Delivered Ex Ship (DES) […named port of destination]

The seller requires to make the goods available to the buyer “on board the ship at the place named in the sales contract”. Unlike CFR and CIF terms, the seller has agreed to bear not just cost, but also Risk and Title up to the arrival of the vessel at the named port. The buyer is responsible to clear the cargo for import and transport it to his destination.

This term can only be used for sea or inland waterway.

Delivered Ex Quay (DEQ) […named port of destination]

This is DES plus unloading costs. Duty/Taxes will be bear by buyers, but seller has additionally agreed to pay for the discharge (unloading) of the cargo. This term can only be used when the goods are to be delivered by sea or inland waterway on discharging from a vessel onto the quay or wharf at the port of destination.

Delivered Duty Unpaid (DDU) […named place of destination]

Under this term, the seller’s responsibilities include the delivery of goods to the named place in the country of importation, and he is not responsible for clearance of goods for import neither is he responsible for unloading the cargo from any arriving means of transport at the named place of destination.

Delivered Duty Paid (DDP) […named place of destination]

This term is almost identical to DDU. Just as EXW represented the seller’s minimum obligation in an international transaction, DDP would represent the seller’s MAXIMUM obligation. The seller pays for all transportation costs and bears all risk until the goods have been delivered and pays the duty.

Continue reading

Logistic

  • Super User

LOGISTIC - ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ

Στο υπερσύγχρονο κέντρο διανομής , λειτουργεί οργανωμένη υπηρεσία 3PL Logistics η οποία περιλαμβάνει τη μεταφορά, την αποθήκευση, τη διαχείριση και τη διανομή των αγαθών.

Το τμήμα Logistics της εταιρείας μας είναι βασισμένο στην Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας των πελατών μας.

Σχεδιάζει, υλοποιεί και ελέγχει την αποδοτική και αποτελεσματική ροή και αποθήκευση των προϊόντων, από το σημείο προέλευσης τους έως το σημείο κατανάλωσης τους.

Σκοπός μας είναι να αναπτύσσουμε και να παρέχουμε ολοκληρωμένες και εξειδικευμένες υπηρεσίες Logistics, οι οποίες προσθέτουν αξία στις επιχειρηματικές λειτουργίες των πελατών μας και τους βοηθούν να φτάνουν στους δικούς τους πελάτες, με το σωστό προϊόν στο σωστό χρόνο, στο σωστό τόπο και στο επιθυμητό κόστος.

Ειδικότερα το τμήμα Logistics της εταιρίας μας περιλαμβάνει:

Μεταφορά, αποθήκευση και διανομή για λογαριασμό τρίτων (3PL).

Υποκείμενες αποθήκες (Τελωνειακές αποθήκες)

Αποθηκευτικοί χώροι 4.000 τ.μ. για χρήση σύντομου ή μακροχρόνιου διαστήματος.

Σχεδιασμός και οργάνωση του δικού σας αποθηκευτικού χώρου στην αποθήκη μας.

Αποθήκευση σε ράφια χωρητικότητας 2.500 παλετών.

Φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων.

Διαλογή και προετοιμασία παραγγελίας (Picking).

Υπηρεσίες που προσθέτουν αξία (Value added services):

Πολτοποίηση & αναπαλετοποίηση.

Συσκευασία.

Ετικετοποίηση, Scanning & Bar Coding.

Παροχή στατιστικών πληροφοριών προς τον αποθέτη.

Cross docking.

Ασφαλιστική κάλυψη των αποθηκευτικών χώρων.

Continue reading

Special Transports

  • Super User

ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Στην προσπάθειά μας να καλύψουμε όλους τους τομείς μεταφοράς, παρέχουμε στους πελάτες μας με το τμήμα Ειδικών μεταφορών τη δυνατότητα πραγματοποίησης μεταφοράς οποιουδήποτε προϊόντος / μηχανήματος ειδικής κατασκευής καθώς και επικίνδυνων φορτίων όλων των κατηγοριών ΙΜΟ του οποίου η μεταφορά είναι αδύνατο να γίνει με τους συνήθεις τρόπους από και προς την Ελλάδα καθώς και ανά τον κόσμο (οδική , ναυτιλιακή , αεροπορική μεταφορά).

Συμβατικά φορτία, αποστολές που απαιτούν χρήση ολόκληρου καραβιού και οποιαδήποτε μεταφορά που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής αναλαμβάνεται από το τμήμα Ειδικών Μεταφορών της Εταιρίας μας.

Continue reading

Air transport

  • Super User

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Η εταιρεία μας προσφέρει αναχωρήσεις για μεταφορά κάθε φορτίου από και προς όλα τα σημεία του κόσμου.

Η εξυπηρέτηση του πελάτη γίνεται άμεσα και η μεταφορά τυγχάνει όχι μόνο της δικής μας αμέριστης προσοχής αλλά παρακολουθείται και σε οποιαδήποτε άλλη χώρα με την συνεργασία των πρακτόρων μας ανά τον κόσμο.

Continue reading

More Articles ...